Reklama outdoorowa stosowana jest na zewnątrz, blisko ludzi, dlatego też ma ona trafić do jak największej grupy odbiorców. Niestety większość z nas cierpi na tzw. ślepotę banerową, której doświadczamy nie tylko w Internecie, ale także podczas naszych codziennych wyjść z domów, gdy otoczeni zewsząd billboardami stajemy się niewrażliwi na przekazywane za ich pośrednictwem komunikaty. Jak na tym tle wyróżnia się reklama pneumatyczna i dlaczego może stać się ważną dźwignią handlu dla naszej firmy?
Czym jest reklama pneumatyczna?
Reklama pneumatyczna pojawia się na różnego rodzaju dmuchanych nośnikach reklamowych takich jak balony, namioty, ekrany, a nawet zdalnie sterowane sterowce. Jest to sposób ekspozycji marki cieszący się wciąż umiarkowaną popularnością w Polsce, dlatego ma tak wiele zalet, a jedną z nich jest to, że forma ta zwraca naszą uwagę.
Dlaczego reklama pneumatyczna jest skuteczna?
Jak wspomniano jedną z głównych korzyści tego typu przekazów jest ich oryginalność. Wpływa na nią m.in. wielkość ekspozycji, która jest zazwyczaj pokaźnych rozmiarów, a przez co trudno, aby umknęła naszej uwadze. Jest to ogromna zaleta, dzięki której możemy eksponować przede wszystkim nazwę i logo naszej marki, szczególnie, gdy są one mniej znane dla lokalnej społeczności. Kolejnym atutem jest możliwość bardzo umiejętnego wkomponowania reklamy pneumatycznej w przypadku różnego rodzaju wydarzeń na świeżym powietrzu, gdy firma jest sponsorem lub partnerem tytularnym konkretnego widowiska. To rozwiązanie sprawdza się m.in. podczas rożnego rodzaju pikników, biegów, imprez muzycznych i kulturalnych, a także innych wydarzeń w plenerze, przy których niemożliwa jest inna forma reklamy outdoorowej. Reklama pneumatyczna daje twórcom także bardzo szeroką gamę innych możliwości, przy jej użyciu można bowiem tworzyć oryginalne konstrukcje, w tym dmuchane, dużej wielkości produkty, które czasem stosuje się również we wnętrzach.
Zaletą reklamy pneumatycznej jest przede wszystkim to, że bardzo trudno przejść obok niej obojętnie. Właśnie dlatego, że zwraca naszą uwagą, pozwala osiągnąć efekt w postaci zwiększenia świadomości marki oraz jej produktów.